Week 8 - Reisverslag uit Writtle, Verenigd Koninkrijk van Roel Dooij - WaarBenJij.nu Week 8 - Reisverslag uit Writtle, Verenigd Koninkrijk van Roel Dooij - WaarBenJij.nu

Door: roeldedooij

Blijf op de hoogte en volg Roel

21 Juni 2010 | Verenigd Koninkrijk, Writtle

Week 8

In week 8 heb ik doordeweeks mijn 3D design afgemaakt en ben aan het concept design voor de central campus begonnen. Komende week moeten de eindpresentatie worden voorbereid, waarbij de 3D en final designs worden gepresenteerd en hoe de metingen van de thermodynamics hierin verwerkt zijn.

Vrijdagavond zijn we met Neil en Jun naar de wedstrijd van Engeland gaan kijken in Chelmsford, de sfeer was goed daar, alleen in Nederland is deze toch wel beter en wordt er meer georganiseerd. Daarna hebben we nog wat Whiskycola´s achterovergeslagen en daarna naar huis gegaan, omdat we er zaterdagochtend weer om 6 uur uit moesten om naar Dartmoor te rijden.

Zaterdagochtend zijn we naar Dartmoor vertrokken, wat ongeveer 200 mijl rijden was, dat is ongeveer 4 tot 5 uur rijden. Uiteindelijk zijn we in Okehampton aangekomen, daar hebben we onze spullen in een Youth hostel gelegd en zijn vervolgens naar Tavistock gerede, waar we 2 mountainbikes hebben gehuurd. Deze dag zijn we in het zuiden van Dartmoor gaan fietsen bij Sheepstor. De natuur in dit gebied was super mooi, oneindige uitzichten, die we in Nederland niet kennen. De paden die we hebben gefietst staan op de foto´s. De paden lagen vol met keien en waren in de meeste gevallen nogal steil om tegenop te fietsen, dus dit weekend hebben we genoeg training gehad. ´s Avonds hebben waren we om half 9 terug in Okehampton, dus hadden er aardig wat kilometers op zitten.

Zondagochtend zijn we in het noorden van Dartmoor gaan fietsen, hier waren de paden meer van asfalt, maar opnieuw steil. De afdalingen waren hier het beste over een klein asfaltweggetje kon je flinke snelheden behalen. Het achterwiel van de mountainbike ging op het laatst helemaal zwalken van de snelheid. Hier moest je je fiets goed in toom houden anders kon je flink op je bek gaan met de keien langs de weggetjes. Nadat we deze tocht hadden gefietst zijn we op naar een andere locatie in Dartmoor gefietst waar je een moeilijke route had, zoals op de kaart was aangegeven. Deze route zijn we uiteindelijk gaan fietsten. Deze route was super steil en overal onverharde wegen, door deze route was ik uiteindelijk redelijk gesloopt na een hele dag door de bergen te hebben gemountainbiked, maar wel weer een super weekendje!

Fotootjes staan op facebook: http://www.facebook.com/?sk=media#!/profile.php?id=100001117017272&v=photos

Laters!

• 27 Juni 2010 - 17:16

Ma:

Roel het is maar goed dat ik dat allemaal niet gezien heb ,al die halsbrekende toeren,want dan had ik geen oog dicht gedaan.
    Zaterdag weer naar huis dan ben ik weer heel blij je te zien.Tot zaterdag en heel veel succes deze week en dat je een goede beoordeling mag krijgen .