Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Roel Dooij - WaarBenJij.nu Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Roel Dooij - WaarBenJij.nu

Hong Kong

Door: Roel de Dooij

Blijf op de hoogte en volg Roel

22 December 2013 | Hong Kong, Hong Kong

Beste mensen,

Na 3 weken is hier dan eindelijk het eerste reisverslag.

Hongkong

Op 4 december ben ik vanuit Amsterdam vertrokken richting Hongkong. Op het vliegveld kwam ik al meteen een bekende tegen, het neefje van Casper, Jason. Hij reist samen met een vriendin, Claire, en verblijft eerst 2 nachten in Hongkong. Omdat ik 15 uur op het vliegveld moet wachten hebben we besloten de eerste dag samen Hong Kong te gaan verkennen. Nadat we veilig in Hong Kong waren geland hebben we meteen een bezoek gebracht aan Budha. Om deze gozer te bereiken hebben we eerst een spectaculaire tocht door een prachtig natuurgebied in de bergen gemaakt dmv een stoeltjeslift met een kristallen glasplaat aan de onderzijde. Prachtig zicht!!!
Eenmaal bij Budha aangekomen, na een prachtige wandeling te hebben gemaakt door het doprje, kwamen we 3 vrouwen die op iedere traptrede naar Budha toe knielden en een of ander gebedje opnoemden. Aangezien deze trap bestaat uit meer dan 100 traptreden waren deze vrouwen nog wel even bezig.
Wij besloten dan ook verder te gaan richting het centrum van Hong Kong. Na een klein half uur waren we aangekomen in het centrum van Hong Kong dmv een shuttle trein. Fascinerend om te zien hoe deze stad meanderend in de bergen is gebouwd omzoomd door de Zuid Chinese zee.
Om een goed beeld van Hong Kong te krijgen en ik krap in mijn tijd zat vanwege mijn vlucht naar Cairns, zijn we de Peak tram ingestapt. Eenmaal boven aangekomen hadden we een prachtig zicht over Hong Kong. Vanuit dit punt konden we een groot deel van de langs het water gelegen wolkenkrabbers bewonderen.
Voor mij was het tijd om richting het vliegveld te gaan en in te checken. Ik heb van Jason en Claire afscheid genomen en we meeten elkaar weer ergens in Australie!
Het volgende reisverslag van de eerste weken in Australie volgt snel.

Cheers!