Week 1 Auckland en Hahei - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Roel Dooij - WaarBenJij.nu Week 1 Auckland en Hahei - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Roel Dooij - WaarBenJij.nu

Week 1 Auckland en Hahei

Door: Roel de Dooij

Blijf op de hoogte en volg Roel

02 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

8 januari ben ik in Auckland, de grooste stad van Nieuw Zeeland, geland. Fascinerend aan deze stad is dat deze midden in een vulkanisch veld ligt. In en rondom Auckland zijn zo'n vijftigtal vulkanen te vinden. De tweede dag in Auckland ben ik de grootste vulkaan gaan bezoeken, Rangitoto Island. Deze vulkaan is 700 jaar geleden uit de zee omhoog gekomen. Het eiland is voor het grooste deel begroeid met inlandse vegetatie op de oude magmastromen na. Van bovenaf kan je perfect zien hoe het magma zich naar beneden heeft verplaatst de oceaan in. De volgende dag heb ik een wandeling door een aantal parken van Auckland gedaan en heb ik Mt Eden beklommen. Een van de vulkanen die midden in de stad ligt en een prachtig zicht heeft over Auckland.

Na een aantal dagen heb ik Auckland verlaten en ben ik mijn reis begonnen met Stray. Deze avontuurlijke reisorganisatie loodst mij langs alle bijzondere plekjes van het Northern en Southern Island. Eerste stop is Hahei. Dit gebied is bekend om zijn natuurlijke warmwaterbronnen. Hier zijn we naar Hot water Beach gegaan. Wanneer je hier een gat graaft in het strand treedt er kokend water naar het oppervlak.
In Hahei heb ik met Jonas (Deen) en Naomi en Ross (Engels) een hike gedaan naar een prachtig prive strand. Tijdens deze hike zijn we in zijn geheell langs de kust gelopen. Hier heb je een prachtig zicht over de helder blauwe oceaan en tal van begroeide rotseilanden. Geweldig om te zien!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Roel

Actief sinds 27 April 2010
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 9636

Voorgaande reizen:

08 Januari 2014 - 04 Maart 2014

Nieuw Zeeland

29 November 2013 - 30 November 2013

China

04 December 2013 - 08 Januari 2013

Australië

24 April 2010 - 04 Juli 2010

Stage Engeland

Landen bezocht: